Az a jó az internetben, hogy teli van érdekes dolgokkal. Egy csomó dologról azért vannak ismereteim, mert valahol egy elejtett félmondat érdekesnek tűnt, és rákerestem. Tegnap anyukám mutatott a telefonján valami aprócska és nagyon szőrös hangyászgyereket – mire kiselőadást tartottam neki a szőrös vendégízületesekről, egészen pontosan a hangyász és a lajhár közötti hasonlóságokról és különbségekről. A témára kb. fél éve kerestem rá, már nem emlékszem, hogy miért, s ami még nyugtalanítóbb, hogy meg is jegyeztem a lényeget. (Mindenképpen nézzék meg az Agymanók című animációs filmet, zseniális. Imádni való. Nagyon vicces!)
Még a szakdolgozatom kapcsán keveredtem el a Journalist’s Resource nevű oldalra, – ott találtam valamilyen érdekes kis információtöredéket amit mindenképpen kihagyhatatlannak találtam -, és ha már ott jártam, feliratkoztam a hírlevelükre. (A JR olyasmi, mint az EBSCO, a cikkek rövid kivonatát tartalmazza, és a legfontosabb információkat: szerző, megjelenés dátuma, kulcsszavak.) Mindenféle témákról ajánlanak cikkeket, legutóbb egy egészen jópofa címre kattintottam: Is going green unmanly? Avagy, összefér-e egymással a férfiúi öntudat és a környezetvédelem, és miért nem. Nagyon érdekes témáról van szó, fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatások azt mutatták, hogy “a férfiak hajlamosak többet szemetelni, kevesebbet újrahasznosítani, nagyobb az ökológiai lábnyomuk, és kevésbé érzik felelősnek magukat a környezetszennyezésért. Összességében, a környezettudatosság inkább nőies, mint férfias jellemvonás.” (Ezen a linken egy hasonló cikk is olvasható, avagy, ha macsós a zöld márka,
Még soha nem gondolkodtam ezen korábban; őszintén szólva én úgy látom, hogy a társadalmi konvenciók kötöttségei nélkül világot járó minimalisták, vagy éppen a 21. század organikus hippijei között éppenséggel sokkal több a férfi, mint a nő.
Az is érdekes lehet, hogy vajon milyen korosztályt vizsgáltak, hiszen társadalomkutatók szerint az Y- és Z-generációk (s a még fiatalabbak valószínűleg még inkább) érzékenyebbek a környezetvédelem kérdésére, nemtől függetlenül.
S még egy kis színes a végére: thai társadalmi célú reklámok az energiacsökkentésért, különböző életkorú, nemű és társadalmi osztályú főszereplőkkel.
Fa ölelő férfi, és egy cikk arról, hogy tudományosan bizonyították a fa-ölelés áldásos hatásait
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: