Mit csinál a blogger…?

Ha már szubjektív, legyen jóóó szubjektív. Korábban már írtam a FutureLearn-ről, ahol online kurzusokat lehet hallgatni, mindenféle de tényleg mindenféle témában, ráadásul ingyen. Hetekkel ezelőtt iratkoztam fel az Andersen kurzusra, a héten kezdődött, még lehet csatlakozni! (Azt hiszem, valójában bármikor lehet csatlakozni bármelyik kurzushoz…) Nagyon érdekesnek ígérkezik, eddig már szó volt az irodalmi alkotásai mellett a rajzairól és papírkivágásairól, s a történetei mögött húzódó bibliai utalásokról. Nem szeretnék senkit megbántani, de az én univerzumomban a bibliai történetek nagyon hasonló szerepet töltenek be a mesékkel, mondákkal, kitalált történetekkel. Szeretem őket, színesítik a világképemet, és érdekesnek találom a bennük lévő allegóriákat. A szentek életéről szóló történetekkel együtt ezek is jó korán kerültek elő az irodalomórákon, általános iskola harmadik vagy negyedik osztályában, szóval az irodalmi műveltségem alapjait képezik. S ehhez aztán gimiben volt egy olyan történelemtanárom, aki Mohamed próféta szájába adta azt a mondatot, hogy “Nincs semmi baj Jézussal, nagyon stöfe gyerek, csak rosszul értelmezte az Ótestamentumot” – hogy ugyanis a keresztény meg az iszlám vallás egy tőről eredeztetnek. Egy szó mint száz, a vallások érdekesek, és nagyon-nagyon izgalmas az a millió parafrázis, amiben visszaköszönnek az egyes motívumaik.

 S a másik világnyitogató tevékenységem, a franciatanulásom is kapott most egy kis hátszelet, tegnap olvastam ugyanis egy nagyon jó cikket, s hamar le is töltöttem a benne említett ANKI alkalmazást. Virtuális tanulókártyákról van szó, aminek az egyik oldalán a célnyelven, a másikon magyarul (vagy nálam az elég jól beszélt angolul) vannak a szavak, kifejezések. Korábban nem próbálkoztam ezzel a módszerrel, ami biztos, hogy két nap elteltével függő vagyok és sikerélményem van. A nyelvtant nem fogja megtanulni helyettem, de a szavak, vagy kész mondatok tanulásában nagyon nagy segítség. Én egyelőre a Coffee Break French pakliját töltöttem le, és azt tanulom, de valószínűleg rá fogok szánni egy kis időt, és a saját tankönyvem olvasmányainak a mondatait is be fogom írni. A fenti cikkben egyébként azt írják, hogy nem csak nyelvtanulásra lehet használni a programot, évszámokat vagy bármi más, kérdés-felelet jellegű tudásanyagot is el lehet vele sajátítani. Ja, és hát a működés lényege, az ismétlés gyakorisága. Olyan időközönként hozza elő újra ugyanazt a szót, évszámot, vagy bármimást, hogy a lehető legjobb hatékonysággal kerüljön át a rövidtávú memóriából a hosszútávúba. Egy “napi adag” feldolgozása egyébként kb. 10-15 percet vesz igénybe. Ajánlom szeretettel!

Tovább a blogra »